Прочетен: 1046 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 18.08.2015 17:04
При работа с чужди специалисти съм видял в техните страни някои постижения по-добри от нашите. Аз исках и ние също да имаме такива.И ние да бъдем в крак с времето, с новото, с хубавото, с красивото. При изграждането на подлеза”Надежда”, вместо средновековния насип от хил. кубически метра земна маса, както е сега, при тях щеше да бъде красива стоманобетонова, естакадна конструкция на няколко нива, плюс полезна покрита площ за паркинги, складове и други нужди. Тогава дадох тази идея на мои колеги, които имаха отношение към проекта. Отговорът бе не искаме те да ни учат. През седемдесетте години, когато обсъждахме Постановление 15 на Министерския съвет за изграждане подземни гаражи в междублоковите пространства дадох идея на отговарящите за тази цел колеги да строиме гаражи и под блоковите пространства, вместо на ниво кота нула. Реакцията бе тук важат българските нормативи. След промените 1989 година си рекох, най-после ще видя монументални трансмагистрали през цяла София на няколко нива, виадукти, подлези, надлези и красиви детелини. Ще се избавиме от задръствания в центъра. За съжаление сега нямаме такава финансова възможност да решиме радикално транспорта във София и автопарковите места. Добре, че метрото поема пиковия поток, в направленията изток-запад и центъра на София. Сега цялата страна се задъхва от проблеми с парното, с некоректните сметки и загуби на топлинна енергия. На времето, при съвместната ми работа с чужди специалисти разбрах, че при тях хоризонтално са разпределени към жилищата захранващите щтрангове, а при нас вертикално.Тогава не отдавах голямо значение на това. Сега разбрах какви са преимуществата на хоризонталното разпределение при тях. Каквито мерки да вземаме не можем да избегнем температурните загуби във вертикалните щтрангове. Сухите процеси при строителството у нас бяха почти непознати, а мокрите бяха трудоемки, енергоемки и бавни. Сухите процеси са леки, бързи и топлоизолационни. Всичките тези новости ги знаехме, но системата ни не бе гъвкава бързо да ги внедряваме. Системата ни бе капсулирана и невъзприемчива към полезната промяна.
Сега си обеснявам защо България бе единствената страна, която не започна производство на автомобили. Съгласно стандартите автомобилът е синтезиращ продукт, характеризиращ нивото на техническото развитие на дадена страна. За съжаление демократичната система, която сега провеждаме се е срастнала с тоталитарната. Сегашната система е българска, с мутирала ценностна система. В резултат на това сме най-бедни и последни в Европейския Съюз.
Археологическите открития установяват, ч...
ПОТРЕСАВАЩО - ПРЕДКОЛЕДНИ ХАКЕРИ
Най- добре платени в Германия са лекарите, а те получават НЕТО 2009 евро. Поне половината от тези пари обаче отиват за наем. Точно затова българските заплати са най- високите в ЕС.
Ние сме страната с най- нискък БВП в ЕС- това е коректната фомулировка. Но българското чудо се състои в това, че българите са де факто и де юре най- заможните европейци.
Макар че сте българин, а българите са простовати хора, които не могат да мислят, е редно да се позамислите, преди да повтаряте като папагал журналистическите идиотщини, които слушаме вече четвърт век. Защото така ВИЕ ставате за смях.
Аз помня още по-отдавна. И в комунистическото минало, когато нямах качествата на произход и бръщолевене и след това, при липса на умения и желание за грабеж, живях в непризната от никой и никому непотребна честност, което не е достатъчно.
Най-жалкото е, че трябва на старини да осъзная нулев напредък, даже отстъпление от човешките ценности в България и при двете политически системи.