Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.03.2021 18:50 - Люти зими през миналия век
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 10124 Коментари: 37 Гласове:
43


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Дали и зимата не е попаднала в лапите на вируса, че се изяви тази година, едва, едва забележимо?  Поне край морето! Знае се ,че зимите в Балкана и край морския бряг са несравними

През миналия век е имало три Люти зими, подредени и в низхоряща градация, освен по последователност Тези от 1928- ма година, от 1954-та и от 1963-та  И от последната насам- зими ,но не като тях!

Първата е известна с това, че и морето е замръзнало !Ледовете , дошли от Дунав се споили и образували хълмист релеф Можело да се навлиза навътре в морето! Виждал съм такива картички . Морската вода, поради наличието на сол в нея , замръзва при около минус 15 градуса , ако тази температура се задържи по- дълго време! А тогава е била с поне 10 градуса и по- ниска!  Освен сибирският студ, имало е и нещо, което не се е повторило оттогава !Възможност за разходка , километър поне навътре, в морска територия, пеша!
Децата създали допълнителни тревоги за майките си,да контролират къде ходят ,като излезат навън!

Следващата е през 1954-та година Морето замръзва отново, но не плътно! Между замръзналите участъци има и незамръзнали...
Така например, италиански товарен кораб попада в ледена блокада край Поморие!  Не може да се стигне до него по леда, заради обширни ,незамръзнали пространства Първоначално е атракция, но до момента ,в който подава сигнал, че е в бедстващо положение!  От общината викат членовете на  тогавашното ДОСО и им възлагат задача!  Да опитат да стигнат до кораба с лодки, за да занесат дрехи и храни на бедстващите! Случая знам от учителя си по френски,завършил в Рим , който е бил преводач и от участник- тогава ученик, по- късно командир на поделението в Атия!
Отначало суркали двете лодки по леда Във водата -гребяли Прехвърляли се наколко пъти от леда във водата и обратно Добрали се до кораба Там видяли ужасяваща картина! На мачтата обесен човек? Капитанът-затова ,че допуснал корабът да заседне сред ледовете След време направили още един рейд с помощ за моряците!
Е, доброто, граничещо с героизъм,  не останало невъзнаградено! Награди и благодарности от италианска страна, от Българска- също!

Третата зима?  Въпреки ,че бях дете  и аз съм очевидец!  Бяхме с майка ми в едно планинско село, на няколко километра от морския бряг!  Две седмици селото бе напълно  изолирано от външния свят ! Единствената връзка беше радиото ! За нас, децата ,времето беше прекрасно!  " Дървена" ваканция и какви ли не лудории! Снегът беше над метър, но на два етажа, с дебела ледена кора по средата!
Не знам майка ми,  как се справяше, но имахме дърва и не гладувахме !Като външни хора, местните проявяваха загриженост, да имаме отопление и храна!  И тук човещината беше на висота!
Когато отвориха пътя, с един от първите камиони пристигна баща ми! Кой знае как е прекарал тези дни, без известия от нас?
Разправяше ,че морето замръзнало ,но само на около метър от брега!  Малко по- нататък се оформило нещо кагто гъста каша!  Още няколлко дни и със сигурност е щяло да замръзне. Но рядкото повишаване на температурата  е спряло този процес!

 В следващите зими, нито една не се доближи , поне малко , дори до последната! Вярно е, не са сравними зимите в Балкана с тези край морето! Но имам, макар и детска представа за тези в Балкана
Тази през 1963г. беше нещо изключително! Първата и фаза беше през декември с обилен снеговалеж, описаното беше през януари и приключи през март, отново със сняг около метър!

Изглежда ,че все пак, лобалното затопляне  влияе върху зимите! Те нямат нищо общо с описаните!
Трябва наистина да се внимава! Резултатите от човешката дейност явно не са безобидни!



Гласувай:
44


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. bojo12345 - Аз помня студената зима от 54 година!!
11.03.2021 19:21
Снегът в нашия град беше навалял от 80 см до един метър. Не ходихме на училище.
А хора, които тогава са били в Родопите, разказваха, че сутринта, като се събудили - чакат да съмне, няма нищо! Като отварят вратата - сняг до 1,5 м и прозорците засипани със сняг.
виц: Една баба казва - ех, баби, какво толкова е станало!? Няма никаква трагедия.
Ние на това му казвахме зимно време.
Поздрави и весела мартенска вечер, Леоне!
цитирай
2. bven - Определено! Резултатите от човешката дейност явно не са безобидни!
11.03.2021 20:09
Не само резултатите на повечето хора са добри и безобидни. Освен добрата половина на човечеството, има и друга по-малка част, която преследва своите интереси с невъобразима упоритост и неимоверно количество ресурси. За съжаление все още не се вярва за ролята на ХААРП в нашия живот, но можем спокойно да смятаме, че всички климатични аномалии, на които сме свидетели,са добре обмислени от господарите на света, или както решите да ги наречете.
Погледнете внимателно този клип с бг субтитри, докато го има: Геоинженерството и колапсът на Земята 2014, бг субтитри, част 4
https://www.youtube/watch?v=iySnXXtnok4&t=7s
Хубави спомени, Иване и още по-хубава тема !
Лека вечер!
цитирай
3. panazea - Аз съм се родила в такава мразовита зима !
11.03.2021 20:57
В родилното спирали тока и въпреки това съм се появила безпрепятствено !
Когато се появят бури и хали , усещам , че това е моето време !
Поздрав , Лео , за спомените.
Моите спомени за зимите са снежни и красиви !
Тони
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Божидаре!
11.03.2021 21:18
1. bojo12345 - Аз помня студената зима от 54 година!!
19:21
Снегът в нашия град беше навалял от 80 см до един метър. Не ходихме на училище.
А хора, които тогава са били в Родопите, разказваха, че сутринта, като се събудили - чакат да съмне, няма нищо! Като отварят вратата - сняг до 1,5 м и прозорците засипани със сняг.
виц: Една баба казва - ех, баби, какво толкова е станало!? Няма никаква трагедия.
Ние на това му казвахме зимно време.
Поздрави и весела мартенска вечер, Леоне!
цитирай
Изтрий

Благодаря ти за отзива!
Да, гледал съм картички от тази зима! Но имам спомени от зимите в Родопите Фантастични и хубави

Хубава вечер и на тебе!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Таня!
11.03.2021 21:29
2. bven - Определено! Резултатите от човешката дейност явно не са безобидни!
20:09
Не само резултатите на повечето хора са добри и безобидни. Освен добрата половина на човечеството, има и друга по-малка част, която преследва своите интереси с невъобразима упоритост и неимоверно количество ресурси. За съжаление все още не се вярва за ролята на ХААРП в нашия живот, но можем спокойно да смятаме, че всички климатични аномалии, на които сме свидетели,са добре обмислени от господарите на света, или както решите да ги наречете.
Погледнете внимателно този клип с бг субтитри, докато го има: Геоинженерството и колапсът на Земята 2014, бг субтитри, част 4
https://www/watch?v=iySnXXtnok4&t=7s

Хубави спомени, Иване и още по-хубава тема !
Лека вечер!
цитирай

Благодаря ти за отзива!
Досега не гледах много сериозно на нарушеното от човека земно равновесие мислех ,че Земята е в състояние бързо да си го възстанови Космосът например, ще поеме излишната енергия Но наруши ли се едно равновесие, не се знае корекцията в каква посока ще тръгне Може да стане още по- топло, може и ледникова епоха да дойде
Господарите на света? Каквото и да правят, поне засега имат лимит! Около сто години Напразно ламтят! Като Рокфелер Като навършил 90 години, наел два етажа в най- високия небостъргач? Целта му била да достигне 100 години,в стерилни условия! Е, не успял, доживял до 98 Но последните осем- като опитно зайче!

Хубава вечер, Таня!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
11.03.2021 21:38
3. panazea - Аз съм се родила в такава мразовита зима !
20:57
В родилното спирали тока и въпреки това съм се появила безпрепятствено !
Когато се появят бури и хали , усещам , че това е моето време !
Поздрав , Лео , за спомените.
Моите спомени за зимите са снежни и красиви !
Тони
цитирай

Благодаря за споделеното!
Наистина си хала, с появята си раздвижи блога ,но към добро! С интерес търся твоите постинги!
Преди години случайно засяках края на историческо предаване Водещият, като заключение ,поиска от гостуващият възрастен професор, да каже нешо на старобългарски И, докато се усетя, той напевно, с удоволствие заговори нещо! Приличаше на руски, мек език, но само приличаше! Не можах да реагирам Той и сливаше думите, това задрудняваше допълнително! Но, категорично, това не беше турски език
Е, не можах да запиша дори името му

Хубава вечер, Тони!
цитирай
7. nedovolen - Помня зимата 1963г. Тогава по Ко...
12.03.2021 08:18
Помня зимата 1963г. Тогава по Коледа се събираха цялата рода за прасето на село. Снега беше колкото мен. Изпратиха ме да поканя роднини в края на селото. Пъртина едва едва. Като ме подгони едно куче, стана недей си игра...
Старите хора казват, химията объркала и евангелието и корана, годишните времена. Извинявай, Иван!
:)))
цитирай
8. leonleonovpom2 - Пустолке, блогова интригантке!
12.03.2021 09:59
Знае се ,че от звездите си се прехвърлила към вятъра! Политическият!
Внимавай в него! Да е зад гърба ти Че ,сбъркаш ли, голяма миша дупка ще ти трябва, понеже си много храбра!
А , ако е сибирски, тогава големи хвалебствия ще има от тебе по негов адрес- колко е нежен повеят му и полезен!
Е, това си ти , празнословке!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
12.03.2021 10:15
nedovolen написа:
Помня зимата 1963г. Тогава по Коледа се събираха цялата рода за прасето на село. Снега беше колкото мен. Изпратиха ме да поканя роднини в края на селото. Пъртина едва едва. Като ме подгони едно куче, стана недей си игра...
Старите хора казват, химията объркала и евангелието и корана, годишните времена. Извинявай, Иван!
:)))


Благодаря ти за отзива!
Аз имам още по страшен спомен С един приятел ни гони делският бик Бяхме със ски-селски от дъски за бъчви Но бързи в такива условия Замеряхме го със снежни топки и той ни подгони Но ни прие за момчурляци, каквито и бяхме Като ни настигна, взе да скача на предните крака, явно да се въздържи ,да не ни смачка Животно ,но го прие за игра След няколко години намушка гледача си Не е бил безобиден Снегът още беше проходим, но с ледена кора отгоре Гони ни с прекъснвания до селото, явно се забавляваше, но като стигнахме до първата къща, даде кръгом!

За химията си прав! Особено с нефта се прекалява Там най- много се нарушава земното равновесие И в Земята , и в атмосферата-с газовете от горенето Последиците- от земята- земетресения и вулкани, а от тях- ледников период!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
10. apostapostoloff - Не разтягай локуми за ланския сняг, ами
12.03.2021 11:30
се захващай с предизборна агитация! Непрекъснато се хвалиш, че си дърт седераст и сега трябва да агитираш за Боко!

Тъй де, наше момче си! Боко е от Банкя, аз от Подуене, а ти от Филиповци. Парче софиянче си!

От утре искам всеки ден да публикуваш агитационни материали, които ще снемаш от сайтовете на СДС и ГЕРБ.

Аз ще ти преведа няколко хиляди лева с пощенски запис до поискване. С тези пари ще купуваш гласове. Ще ти обясня по- късно как става тази шмекерия.
цитирай
11. leonleonovpom2 - Към К10
12.03.2021 15:28
За снега бъркаш! Близо с век!
Не става въпрос за ланския сняг, а за сняг отпреди 50, дори близо сто години! Останал в историята! Ти,ти помниш ли снега от 1928-ма година, зимата?
Исторически сняг, панимаеш вече ,нали?
Що се отнася до платена агитация, , нещата отиват към противозаконна дейност, придружена с подкуп! Не ме търси там! Лозето не ще политика, а мотика! Мотика номер седем Виждал ли си? А копал ли си с нея?

Сега, ако искаш да ми подариш пари, защото си с добро сърце и ги раздаваш щедро, не заради друго, вече нещата се променят!
Например, ако твоят любим Бойко спечели, обещай, че ще изпратиш на посочен адрес от мен десет хиляди лева!Само толкова, бълха те ухапала, няма и да усетиш дори
От радост за сбъдната прогноза от тебе!
Като първа в историята! А ,ние, с компания, ще намерим начин ,как да отбележим събитието!И да споменем, че най- после удачата те е споходила , направил си прощъпулник!
Но, ако не изпълниш обещанието, в срок от три дни, ще бъдеш оплют щедро, с фантазия, както ти го правиш и троловете ти /тях да не ги забравиш? Дай им някой лев, за харч парасъ!/......

Така ,че да останеш доволен!
цитирай
12. andorey - Привет, Иване! Баща ми разправяше ...
12.03.2021 20:10
Привет, Иване! Баща ми разправяше за тази зима на 63та. Той тогава е бил в казармата, сапьор. Взривявали са някакви ледени блокове в река Марица, които са пречели на движението на водата. Изкарал е десет дена отпуска по случая... :) Та други подробности не помня. Хубава, вечер!
цитирай
13. inel379 - Дали пък лютото не е на свършек!:)
12.03.2021 20:51
Сняг през март - дори метър цял!
Макар и в изолация, човекът оцелял!
"Баба Марта - баба зла,
щипе малките деца,
затова във къщи стой
и от нея се не бой!" :)
Ама кой така злослови
и сипе думи скверни?
За единствения женски месец,
те определено са неверни!:)
И дъжд, и сняг, и слънце,
и всякакви рокади
по мартенски поднасят
цветни изненади!
Цялата природа радост демонстрира,
цветно и волно пролетта напира
и някак причудливо всичко реставрира!

Промените са глобални
и не зависят от нас,
но безхаберието е поправимо!
Благодаря за постинга!
Лека вечер!
Поздрави сърдечни!:)
цитирай
14. donchevav - Здравей, Лео! Прочетох с интерес ...
12.03.2021 20:59
Здравей, Лео! Прочетох с интерес чудесното описание, опитах се да се върна в моите спомени към дълбоки снегове, към тежки зими. По правило в Предбалкана вали много сняг, но това правило май е забравено през последните поне петдесет години. Имам спомен от пъртина в средата на пътя, не пътека, а по-скоро тунел, през който хората се провират, разбивайки с крака, с лакти и рамене по-широки пространства, за да се разминат. Баща ми ме носи на раменете си и краката ми все пак ринат в снега и майка ми, която върви зад нас, ми се кара, защото всичкият сняг отива в лицето й:) Колко ще да е бил този сняг и кога е било, не знам - но най-вероятно е било през същата 1963 година. Бабината къща беше с приземен етаж, малко вкопан, около метър под нивото на пътя. Отвътре прозорците изглеждаха високи, но отвън бяха на около 50 см. от земята. Помня, че редовно дядо ходеше да разравя снега, защото затрупваше целите прозорци и нищо не се виждаше:))) Вътре беше топло, топло - печката бумтеше и на нея вдигаха пара вечните бакърени котлета с царевици, тикви, цвекло и картофи. А тия прости, но уникални селски вкусотийки бяха голяма зимна радост - и за прасетата, и за нас, децата. Баба въртеше вретеното или чекръка, тракаше шумно с дървения стан, котката мъркаше под печката, а аз - стъпила на леглото, за да имам необходимата височина, пресуквах първата си прежда с калмокан и бях много съсредоточена и горда със себе си... Мисля, че ако я нямаше тази сурова зима, нямаше да ме има и мене такава, каквато съм днес. Толкова съм благодарна на онова време, задължена до гроб за това, което съм имала и което ме е направило човек.
Благодаря ти, Лео, за това връщане назад! Имаше много сняг някога, но и много топлина между хората. И сега имам котка, и прежда имам, и печка имам на газ, на която да къкри нещо в тенджерата, и е топло - газта няма алтернатива, убедена съм - но дали и за моята внучка зимата ще остави такъв неизгладим спомен? Едва ли... Къде бъркаме, Лео?
Поздрави с пожелание за топлина и обич!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Поздрави, Андрей!
12.03.2021 23:33
andorey написа:
Привет, Иване! Баща ми разправяше за тази зима на 63та. Той тогава е бил в казармата, сапьор. Взривявали са някакви ледени блокове в река Марица, които са пречели на движението на водата. Изкарал е десет дена отпуска по случая... :) Та други подробности не помня. Хубава, вечер!


Да, това е опасна работа!
И около Бургас са взривявали ледове Но никой не се осмелявал да го направи Накрая ,Сейменлийски , директор на мините ,казал ,че той ще свърши тази работа Спирали го, как така,има военни, но той казал, че е длъжен да спаси предприятието си! И да не се притесняват за него, ще се върне жив, като партизанин е оцелял и сега ще оцелее! И наистина свършил работата! Беше скромен и народен човек От дете си бях изградил образ за него, като за герой! Показаха ми го след години, като студент, с въпрос- Знаеш ли кой е този? И като ми казаха, моят въпрос беше,- Който взриви ледовете в язовира ли? Не, партизанинът бил!
Човекът не знаеше за подвига му с ледовете!

Лека нощ, Андрей!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Поздрави, Инел!
12.03.2021 23:42
13. inel379 - Дали пък лютото не е на свършек!:)
20:51
Сняг през март - дори метър цял!
Макар и в изолация, човекът оцелял!
"Баба Марта - баба зла,
щипе малките деца,
затова във къщи стой
и от нея се не бой!" :)
Ама кой така злослови
и сипе думи скверни?
За единствения женски месец,
те определено са неверни!:)
И дъжд, и сняг, и слънце,
и всякакви рокади
по мартенски поднасят
цветни изненади!
Цялата природа радост демонстрира,
цветно и волно пролетта пристига
и някак причудливо всичко реставрира!

Промените са глобални
и не зависят от нас,
но безхаберието е поправимо!
Благодаря за постинга!
Лека вечер!
Поздрави сърдечни!:)
цитирай
Изтрий

Ах, твоите чудесни коментари в стихове! Които за миг стопяват, дори и да е дебел, леда в настроенитео и го променят на 180 градуса!
Да, баба Марта е войнствена и наказва сквернословците!
Впрочем , името и идва от римския бог на войната -Марс! През зимата не се воювало тогава! Мъжете се връщали по домовете Военните сборове се правели в този месец!
Та, с баба Марта няма шега! Може да бъде и войнствена, спрямо този, който го е заслужил!

Лека нощ, Инел!
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Лео! Прочетох с интерес ...
12.03.2021 23:46
donchevav написа:
Здравей, Лео! Прочетох с интерес чудесното описание, опитах се да се върна в моите спомени към дълбоки снегове, към тежки зими. По правило в Предбалкана вали много сняг, но това правило май е забравено през последните поне петдесет години. Имам спомен от пъртина в средата на пътя, не пътека, а по-скоро тунел, през който хората се провират, разбивайки с крака, с лакти и рамене по-широки пространства, за да се разминат. Баща ми ме носи на раменете си и краката ми все пак ринат в снега и майка ми, която върви зад нас, ми се кара, защото всичкият сняг отива в лицето й:) Колко ще да е бил този сняг и кога е било, не знам - но най-вероятно е било през същата 1963 година. Бабината къща беше с приземен етаж, малко вкопан, около метър под нивото на пътя. Отвътре прозорците изглеждаха високи, но отвън бяха на около 50 см. от земята. Помня, че редовно дядо ходеше да разравя снега, защото затрупваше целите прозорци и нищо не се виждаше:))) Вътре беше топло, топло - печката бумтеше и на нея вдигаха пара вечните бакърени котлета с царевици, тикви, цвекло и картофи. А тия прости, но уникални селски вкусотийки бяха голяма зимна радост - и за прасетата, и за нас, децата. Баба въртеше вретеното или чекръка, тракаше шумно с дървения стан, котката мъркаше под печката, а аз - стъпила на леглото, за да имам необходимата височина, пресуквах първата си прежда с калмокан и бях много съсредоточена и горда със себе си... Мисля, че ако я нямаше тази сурова зима, нямаше да ме има и мене такава, каквато съм днес. Толкова съм благодарна на онова време, задължена до гроб за това, което съм имала и което ме е направило човек.
Благодаря ти, Лео, за това връщане назад! Имаше много сняг някога, но и много топлина между хората. И сега имам котка, и прежда имам, и печка имам на газ, на която да къкри нещо в тенджерата, и е топло - газта няма алтернатива, убедена съм - но дали и за моята внучка зимата ще остави такъв неизгладим спомен? Едва ли... Къде бъркаме, Лео?
Поздрави с пожелание за топлина и обич!


Поздрави, Венета!

Чудесна, в твой стил, зимна приказка си описала!
И аз имам незаличими спомени от зимите в планината-до първи клас зимите прекарвах при баба и дядо в Родопите! В Поморие, зад къщата ни имаше малко езеро, бивша солница! Една зима замръзна, бях в първи клас и каките и батковците от големите класове караха кънки, но за кратко Сняг се задържаше максимум до три дни! Дори и в лютата зима, снегът е бил оскъден, но ледът- в изобилие!Зимите в Стара планина, майка ми беше учителка там, също съм ги запомнил Даже в един снежен следобед, квартирата ни беше в центъра, през прозореца видях едно странно куче Мина така, по пътеката, виждаше се ,че има задача ,като оглеждаше и двете страни на пътя На другия ден го описах на приятел Той ме заведе при баща му,беше някакъв на ловната дружина След подробното ми описание, той стана сериозен Каза ,че е бил вълк И ловната дружина се организира да обикаля селото, да го пази от вълци!

Да, други времена бяха! Хората бяха задружни! В селото имаше две групи -изселници от Мала Азия- тракийци и македонци Те не се обичаха помежду си, но при нужда , ставаха други хора В нея зима, хората ни носеха храна, заобикаляха ни, ние нямахме близки хора там! Майка ми, можеше и да гладува, но не приемаше даром, отказваше! Но те и намериха слабото място - да вземе за детето!
Незаличими спомени И след години се връщам там, при приятели от онези години.Бил съм и различен явно от тях, защото чувах често шофьори на минаващи коли, като спрат да питат- Този, вносният, откъде е? По мой адрес
От твоя край имам спомен от една зима в Ловеч Цял месец бях запас там.Като тръгнахме, бях заедно с бивш мой преподавател, тогава директор на" Хемус" в Бургас , валеше дъжд В Ловеч снегът беше до колене И за месец се съхрани Зоологическата градина беше на около половин километър от нас Но усурийските тигри, от рева им, въздухът трепереше! Интересни бяха кокошките в къщите тогаваНаправо обезумяваха, падаха на гръб? Май се правеха на умрели?

Лека нощ, Венета!
цитирай
18. apostapostoloff - Не се помайвай, не се прави на улав, ами
13.03.2021 10:52
започвай веднага, немедленно с предизборната агитация! Защото ще те докладвам на Боко и тогава жална ти майка.

В понеделник ще ти изпратя 4000 лева, за да купуваш гласове с тях.

За делото, Ванка, за делото!
цитирай
19. tikoev - Сняг, студ, сини нощи, шейни кор...
13.03.2021 12:21
Сняг,студ,сини нощи,шейни кормилачки, вино,свински пръжки, цвъртящо олио, наздравици,песни,мОлотовките се движеха, от фурните се носеше аромат на истински хляб, 50 см чиста красота и ние децата нашамарени защото сме се намокрили! Шамари,шамари, но бяхме щастливи че училището не работи! :))) Или я няма вече тази зимна идилия или аз съм остарял! Вероятно второто. Хубав ден, Лео! :)
цитирай
20. leonleonovpom2 - Чакай малко!
13.03.2021 13:57
18. apostapostoloff - Не се помайвай, не се прави на улав, ами
10:52
започвай веднага, немедленно с предизборната агитация! Защото ще те докладвам на Боко и тогава жална ти майка.

В понеделник ще ти изпратя 4000 лева, за да купуваш гласове с тях.

За делото, Ванка, за делото!
цитирай
Изтрий

Аз на никой нищо не съм обещавал! Особено пък за избори
Не съм и търговец, за да се занимавам с покупко продажби? Нямам лиценз!
Незаконно е, ако го правя!
А, остави тая работа, Бойко няма да опре до мен, аз да му я върша! Стигне ли се дотам, считай я обречена!Той знае какво да прави!Такъв гаф няма да допусне!
И после, ти да платиш масрафа!
Виж, след победния марш, вече ,но ти, може да се изявиш!
Тези, които вярваме в тебе, да почерпиш подобаващо! От коняк "Наполеон" нагоре........ До едни 50 литрови стъкленици с уиски, виждал ли си ги? На мен , специално са ми отпечатвали , въпреки протестите ми, такава, за да ме почерпят!
Имало е защо!
цитирай
21. leonleonovpom2 - Здравей, Тихомире!
13.03.2021 14:11
tikoev написа:
Сняг,студ,сини нощи,шейни кормилачки, вино,свински пръжки, цвъртящо олио, наздравици,песни,мОлотовките се движеха, от фурните се носеше аромат на истински хляб, 50 см чиста красота и ние децата нашамарени защото сме се намокрили! Шамари,шамари, но бяхме щастливи че училището не работи! :))) Или я няма вече тази зимна идилия или аз съм остарял! Вероятно второто. Хубав ден, Лео! :)


Да, славно време беше И аз бях нашамарен веднъж добре! Защото ,без да забележа, че майка ми ме наблюдава, нагазих в едни хубави преспи !Снегът беше вече мокър, така че нямах сухо място! Заслужен пердах!
И друга грешка направих Измъкнах географските карти на майка ми, нещо ,което вършех дотогава тайно, не пред нея! Така ,тя разбра откъде идват географските ми познания Че вместо да чета уроците си , гледам картите!? И те се върнаха ,за голямо мое съжаление, в училище А бях по- добър на тях от батковците Те пък мислеха, че майка ми ме учи, затова знам!?

Славни времена бяха, жалко ,че само може да си спомня човек за тях!

Хубав ден , Тихомире!
цитирай
22. tikoev - Сняг, студ, сини нощи, шейни кор...
13.03.2021 17:15
leonleonovpom2 написа:
tikoev написа:
Сняг,студ,сини нощи,шейни кормилачки, вино,свински пръжки, цвъртящо олио, наздравици,песни,мОлотовките се движеха, от фурните се носеше аромат на истински хляб, 50 см чиста красота и ние децата нашамарени защото сме се намокрили! Шамари,шамари, но бяхме щастливи че училището не работи! :))) Или я няма вече тази зимна идилия или аз съм остарял! Вероятно второто. Хубав ден, Лео! :)


Да, славно време беше И аз бях нашамарен веднъж добре! Защото ,без да забележа, че майка ми ме наблюдава, нагазих в едни хубави преспи !Снегът беше вече мокър, така че нямах сухо място! Заслужен пердах!
И друга грешка направих Измъкнах географските карти на майка ми, нещо ,което вършех дотогава тайно, не пред нея! Така ,тя разбра откъде идват географските ми познания Че вместо да чета уроците си , гледам картите!? И те се върнаха ,за голямо мое съжаление, в училище А бях по- добър на тях от батковците Те пък мислеха, че майка ми ме учи, затова знам!?

Славни времена бяха, жалко ,че само може да си спомня човек за тях!

Хубав ден , Тихомире!

И картите си спомням. Едни такива наръфани от развиване и навиване и от залепени парчета. Тежки рула коите се просваха на черната дъска. Най ми бяха интересни малките острови защото се чудех как ли живеят хората там?! А иначе си бях калпазанин. Не че сега съм научно светило! :))))
цитирай
23. nedovolen - Бая се смях над въдицата на Простол. ...
13.03.2021 17:26
Бая се смях над въдицата на Простол.
:)))
цитирай
24. apostapostoloff - Наредих ти да се включиш в предизборната борба,
13.03.2021 18:14
но ти си оставил Любо Двойното Лайно без подкрепа при кампанията му в Поморие. Видях снимката му с поп и снимка на Боко, но теб те нямаше.

Това е позор, така да знаеш. Ти наливаш вода в мелницата на комунягите и ще бъдеш заклеймен и поруган от всички. Като заклет реакционер, комунистическа подлога и руско мекере в България.
цитирай
25. leonleonovpom2 - Поздрави, Николй!
13.03.2021 20:37
nedovolen написа:
Бая се смях над въдицата на Простол.
:)))



Къде ме търси под мократа сянка?
Виж ,да почерпи, нямам нищо против! Ама с нещо качествено! Иначе, не!
Много отдавна знам, че само Господ може да оправи България !Разни еднодневки, да се блъскам, да станат депутати-категорично не!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Здравей отново, Тихомире!
13.03.2021 20:55
22. tikoev - Сняг, студ, сини нощи, шейни кор...
17:15
leonleonovpom2 написа:
tikoev написа:
Сняг,студ,сини нощи,шейни кормилачки, вино,свински пръжки, цвъртящо олио, наздравици,песни,мОлотовките се движеха, от фурните се носеше аромат на истински хляб, 50 см чиста красота и ние децата нашамарени защото сме се намокрили! Шамари,шамари, но бяхме щастливи че училището не работи! :))) Или я няма вече тази зимна идилия или аз съм остарял! Вероятно второто. Хубав ден, Лео! :)


Да, славно време беше И аз бях нашамарен веднъж добре! Защото ,без да забележа, че майка ми ме наблюдава, нагазих в едни хубави преспи !Снегът беше вече мокър, така че нямах сухо място! Заслужен пердах!
И друга грешка направих Измъкнах географските карти на майка ми, нещо ,което вършех дотогава тайно, не пред нея! Така ,тя разбра откъде идват географските ми познания Че вместо да чета уроците си , гледам картите!? И те се върнаха ,за голямо мое съжаление, в училище А бях по- добър на тях от батковците Те пък мислеха, че майка ми ме учи, затова знам!?

Славни времена бяха, жалко ,че само може да си спомня човек за тях!

Хубав ден , Тихомире!

И картите си спомням. Едни такива наръфани от развиване и навиване и от залепени парчета. Тежки рула коите се просваха на черната дъска. Най ми бяха интересни малките острови защото се чудех как ли живеят хората там?! А иначе си бях калпазанин. Не че сега съм научно светило! :))))
цитирай
Изтрий

Имали сме еднаква болест! Да, такива бяха Аз я разстилах на пода в стаята, като килим Радиото гърмеше за новите държави Джомо Кениата, Секу Туре, Нкваме Нкрума и ред други Не само на Африка, страните на цял свят бях изучил! И политиката включително! Хлапак, на десетина години
Е, географ не станах, но съдбата , освен майка , учител по геогравия, ме свърза и с жена,също учителка по география! Но на нея скрих веднъж топката, когато по слънчев часовник в Бергамо, определих географската ширина, след кратко проучване!

Хубава вечер, приятелю
цитирай
27. leonleonovpom2 - Любен Дилов ли имаш предвид?
13.03.2021 21:13
24. apostapostoloff - Наредих ти да се включиш в предизборната борба,
18:14
но ти си оставил Любо Двойното Лайно без подкрепа при кампанията му в Поморие. Видях снимката му с поп и снимка на Боко, но теб те нямаше.

Това е позор, така да знаеш. Ти наливаш вода в мелницата на комунягите и ще бъдеш заклеймен и поруган от всички. Като заклет реакционер, комунистическа подлога и руско мекере в България.
цитирай
Изтрий

Това е, да ти кажа , изключително мъдър и хитър едновременно ход!Изстрел в десятката!
Точно такъв човек им трябва! Добре ,че са изпреварили другите пезевенци, да не го отмъкнат! Да говори и никой да не може да разбере, какво казва!Разкош!
Дори и случайно някой да вдене нещо от казаното, той винаги може да се отметне, че не е казвал такова или подобно нещо!
Направо джакпота удариха с него !Другите си скубят сега косите или брадите, каквото имат, от яд. Че са го изтървали!
Той е черен диамант направо и то голям! Страхотен капитал е! Даже го виждам и министър- председател! Компромати, какво казал?
Моля, тези в ред ли са?
Може ли някой от тях да каже, какво е казал?
Аферим!

Иначе, преди години, на един, голям хаир му направих! Направо му поднесох мандат за велик народен представител! И съм се зарекъл втори да няма по тази технология! Честно, разбира се, но аз вложих много повече и то резултатен труд , отколкото той ! Все едно ,че за себе си го правих !Може би ще опиша случая Почти никой не знае историята!
Чакай да те питам, нали си граматик! Плод, под ,в множествено число са подове и плодове, нали не бъркам, както обикновено!?
Обаче ,на няколко пъти чувам по телевизията за джакпот- джакпоти в множествено число? Мислех ,че е случайно, но се уверих ,че не е!? Твърдо държат, да е така!
Да не би за чуждиците, правилата да не важат?
А пък и всяко правило си има и изключение, нали така!?
цитирай
28. apostapostoloff - След Любо Двойното Лайно сега в Поморие
14.03.2021 14:35
щял да се довлече и младият задник Глишев. Той щял да агитира за ДеБъ.

На него съм заръчал да те издири и да ти хвърли един бой. Ама със сопа, защото си реакционер, който с бездействието си налива вода в мелницата на комунягите.
цитирай
29. leonleonovpom2 - Не ми е ясно какво искаш?
14.03.2021 17:51
Л.Д.С искаш ли го или искаш провал на избора му? Той води изборната колона, човек ! Партиен знаменосец! Такъв провал и Глешев няма да допусне, да катурне знаменосеца! Катурне ли се той и каруцата се обръща- той я тегли !
Ти с батко си оБсъждал ли си този въпрос или искаш мен да натопиш после ?Обмислил ли си опасностите за тебе, които следват от тази работа?
Глишев е опозиционер-опортюнист! От него такива подвизи не чакай Пък види ли ,че се издънваш, той ще си потърси по- печеливша опозиция Опозиция, тангента на властта! Къде го търсиш със сопа в ръката? Да не е селянин от Трънско? Най- много ,да си го изкара на тебе!

Ти виждал ли си големите стъкленици с уиски? Сигурен съм ,че не! И уискита от най- различни марки в запечатани бутилки? Не си виждал Защото си само консуматор! Пиеш и брасаеш! А този човек е колекционер! Имаше и златен медал като такъв от изложение!
Трябва да те запозная с него А той също се казва Манол!? Но той няма да те хареса! Защото той келепирджии ненавижда! Жертва стъкло за хиляди долари, за ценен съвет, който получи от мен, така го оцени, но после се оказа безценен!
Ето ,казвам ти, изтрий миризливите следи около Л. Д. С., аз ще кажа ,че не съм разбрал за тях и се хвани да редиш дитирамби за него! Направи му и един хороскоп , ама най- хубавия! Той е благодарен човек, после ще те вземе в свитата си
И запомни, той вече е в говорилнята, избран е! Не давай пари за подкупи Едно ,че с единият крак си в дранголника, и второ- няма нужда! Почерпи хората ,дали ти умен съвет , а не динена кора!
Дори и да нямаш работа в нея, свитата ,ти си опитен и ще си я намериш Пък и не се натискаш, за да рабогиш в нея!
Сега какво предлагаШ? Да те мрази не само този Любо, но и този, който го е сложил, което е по- опасното!?Това ли?

И приготви 50 литрова стъкленица за почерка със стойностния Манол- не твоя! Само той може да оцени жеста ти подобаващо!
После, ако ти прави кеф, ще те и удави в уиски, ако пожелаеш!? Не ,ще го предупредя , пиянски желания да не изпълнява!А и боксьор е, да знаеш!

И стих възхвала за Любо синът, като не пропуснеш да споменеш ,че веднъж си носил и куфарът на баща му! Не се нерви, важно е, за спечелване на доверието му, след миризливото определение, което му направи!
цитирай
30. leonleonovpom2 - Изяснихме нещата!
14.03.2021 18:08
Освен ,че се отклонихме от темата на постинга,но, като нищо, баба Марта може да спретне някоя люта зима! Такава ,че не ни стига короната, ами и тя отгоре!? Та, да видим , къде се намираме!


Давам прошка на всички и вземам също прошка от всички!

Да бъде светлина!
цитирай
31. shtaparov - От военни сводки съм чул, че между ...
15.03.2021 07:16
От военни сводки съм чул,че между 1941-1944 г.също е имало 1-2 мнаго люти зими,но това е било хредимно в Русия и в нашите земи изглежда ме са усетени като такива.
цитирай
32. apostapostoloff - Управителният съвет на националното сдружение
15.03.2021 09:29
"Зевзек, шебек и кютек" те заклейми официално като ренегат и реакционер, поставил се в услуга на червените изроди. Горко ти!

И какво все за уиски балтаеш бе, сарфош? Много бараш стъклото ти и затова си толкова оглупял.
цитирай
33. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
15.03.2021 10:35
shtaparov написа:
От военни сводки съм чул,че между 1941-1944 г.също е имало 1-2 мнаго люти зими,но това е било хредимно в Русия и в нашите земи изглежда ме са усетени като такива.


Вярно е! Тогава, както са предрекли Българските белогвардейци, се е намесил непобедимия генерал" Зима" В Полза на руснаците
От партизанските книги, които съм чел като дете, имам спомен за големи стегове през тези години Но ,все пак, баща ми, който е бил свидетел и на трите зими ,споменаваше тези- от 28- ма и 54-та като най- големи!

Хубав ден, Ангеле!
цитирай
34. leonleonovpom2 - Голям си пезевенк! Пълен!
15.03.2021 10:49
32. apostapostoloff - Управителният съвет на националното сдружение
09:29
"Зевзек, шебек и кютек" те заклейми официално като ренегат и реакционер, поставил се в услуга на червените изроди. Горко ти!

И какво все за уиски балтаеш бе, сарфош? Много бараш стъклото ти и затова си толкова оглупял.
цитирай
Изтрий

Да ,знаеш, ще загуби батюшката изборите и основната и единствена причина, отсега я декларирам, ще си ти! И тогава дървен Господ ще те навести!
Защото си и ти дървен и ти липсва гъвкавост! Гол опортюнист си!
Влез поне във свитата ва новата Цецка- клонинга и- Адриана! Виж, носи име мъж! Може да и се има пълно доверие! От новите полове е!Дженс?ърка, нали си и ти от тях?

Сега, аз да те поуча! Явно имаш предвид пияница, дума, която си чул при запоите си с уиски, правено в мазе! Граматически правилната дума е сарахош. Сарфош или си я разбрал така в опиянението си , или си я измислил по спомени, като си изтезнял, като си се натряскал!

Пак закани, след като ти простих вчера свинщините?
Истината е ,че нямаш и петак в джоба си Виж, Манол, моят, е друга работа! Не е като тебе пейзан, благородник е! Разпечата бутилката, бурето по- скоро , да почерпи! Струвала над хиляда долара!? Да трепери като тебе за нищо пари? Пари ли са това ,бе?
А ти ,за да не почерпиш дори, си готов да демонстрираш характера си , от отбратната му страна, в пълния му блясък!
Немам думи!
Като "закръпко" си, негово копие, от " Мъртви души"! Гогол, все едно , тече е имал предвид!

Я се вземи в ръце, покажи благородство!
Че си пейзан от Бояна, това се знае! Не е нещо ново!
цитирай
35. schumpov - Да се върнем към темата. По - нагоре ...
18.03.2021 09:50
Да се върнем към темата. По - нагоре прочетох, че бащата на един от коментаторите през 1963г. като сапйор е разбивал ледовете на Марица. Същата година бях войник в Харманли. Като разчистихме снега за площадка на плаца за строева подготовка, всяко подразделение чистеше за себе си, натрупаният сняг между площадките се вдигна на повече от два метра. Маршировки, кресливи команди и отговори не се чуваха, снегът поглъщаше всеки шум. Бях в гаубична батарея. Времето се затопли, снегът започна да се топи, натоварихме го на "Прагите" и го изкарахме от поделението. Един ден дойде заповед цялата батарея да се приготви за бойна готовност, ще разбиваме ледовете на Марица до Капитан Андреево. Международният път бе залят с вода и границата бе затворена. По обходни пътища стигнахме до позиция, разстановихме гаубиците 122мм, изпъжихме дулата , свалихме сандъците със снаряди , избърсахме ги и зачакахме заповед за стрелба. На отсрещната страна в гръцко се вдигна хеликоптер и започна да кръжи. Командирът на взвода ,старши лейтенант Макавеев, по прякор "Мъката" започна да става нервен - " Ще влеза в световната история, че съм разпалил Третата световна война." След дълго чакане пристигна джип от гранични войски и отложи стрелбата защото гърците се страхевали и протестирали. Събрахме си такъмите и тръгнахме обратно. По съвета на граничния офицер можело да минем по международния път. Водата не била повече от 50 см. Тръгнахме. Само крайпътните дървета маркираха пътя. Бях в първа гаубица. Шофйорът беше старо куче и се оказа много печен. На един завой втора гаубица влезе в канавка , наклони се , всички вайници скочиха във водата и се прибраха мокри. Нашият шофйр също се намокри, защото слезе да помогне на колегата си да закачат второто возило и да го издърпат. Е те тава е !
цитирай
36. zaw12929 - ЛИЧНО ВИЖДАХ ЗАМРЪЗНАЛИЯ дУНАВ ...
23.03.2021 16:34
ЛИЧНО ВИЖДАХ ЗАМРЪЗНАЛИЯ дУНАВ СЪЩО И МОРЕТО И НЕ УМРЯХМЕ ОТ СТУД БЯХМЕ ПО СПЛОТЕНИ СРЕЩУ СТУДА
цитирай
37. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
23.03.2021 22:50
zaw12929 написа:
ЛИЧНО ВИЖДАХ ЗАМРЪЗНАЛИЯ дУНАВ СЪЩО И МОРЕТО И НЕ УМРЯХМЕ ОТ СТУД БЯХМЕ ПО СПЛОТЕНИ СРЕЩУ СТУДА


Да, имам детски спомени за сплотеността на хората в ония години
В къщата на дядо ми, тя беше голяма, живееха пет семейства- на трима от синовете му и на дъщеря му, както и те с баба! Къщата беше пълна с деца и с хора, като в хан!
Печаха си хляб в къщи, снахите месеха хляба!... Къщата я отчуждиха, направиха хотел на нейно място При отчуждаването съм бил на три години? Според документите А имах много спомени оттам!?

Лека нощ, Зав!

Хубава вечер, Зав!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9135093
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031