Прочетен: 8098 Коментари: 16 Гласове:
Последна промяна: 15.11.2018 11:15
Ще има фалити на застрахователи, ако не поскъпне "Гражданска отговорност", така се произнесла депутатката от ПП ГЕРБ и председател на комисията по бюджет и финанси в НС Менда Стоянова на заседание на две парламентарни комисии – по бюджет и финанси и по правни въпроси, обсъждащи предложения за промени в Кодекса за застраховането, като оправдала думите си със застрахователната практика в други европейски страни, където средната застрахователна премия била € 227, а у нас 200 лева. Двеста лева ми се вижда малко, защото, когато през месец септември, след фалита на ЗК "Олимпик" отидох да застраховам автомобила с една от най-ниските застрахователни премии, увеличението спрямо миналата година беше с 80 лева, тоест 260 лева. "Простата сметка показва, че е необходим сериозен ресурс, с който трябва да разполагат застрахователите. И тази сума ще става с всяка изминала година все по-голяма", предупредила компетентно госпожата.
Какво се разбира от думите на Стоянова? Първо, оказва се натиск и влияние върху членовете на комисиите, евентуално какво решение да вземат и второ, защитават се интересите на застрахователните компании. Кога обгрижваш някого или нещо? Когато си задължен или когато имаш изгода. Депутатите са задължени да обслужват интересите на избирателите си, но понякога преминават на отсрещната страна, срещу материална изгода предполага се. Какъв е резултатът от казаното до тук? Отговорът се дава от следващата новина – "Поскъпването на "Гражданска отговорност" е неизбежно, независимо дали ще има тавани на обезщетенията за неимуществени щети за загинал на пътя. Това стана ясно от провелия се обществен дебат на заседание на бюджетната парламентарна комисия. Той бе заръчан от премиера Бойко Борисов, след като в края на миналата седмица депутатът от ГЕРБ Менда Стоянова внесе поправка в Кодекса за застраховане, с която се поставят лимити на компенсациите за близките на загинал на пътя". Мнението, че трябва да се увеличи застраховката вече не е само мнение на Менда, а мнение на цялата комисия.
Историята на законопроекта е следната : Законопроектът се появи по настояване на застрахователните компании, след като през юни Върховният касационен съд разшири кръга на хората, които имат право на компенсации. По този повод застрахователите предупредиха, че ако не се поставят ограничения на сумите, застраховката "Гражданска отговорност" ще скочи до 1000 лева. За последните три месеца вече има над 300 заведени дела по стари инциденти от новите правоимащи. По данни на застрахователите по тези дела над 820 наследници от новия кръг имат претенции за общо 100 милиона лева.
"Този разход ще става все по-голям, а в момента застрахователите не печелят от "Гражданска отговорност" и покриват загубата от други застраховки. Ако не се вдигне цената ѝ, ще последват фалити", заявила загрижено Менда Стоянова.
Във връзка с промените в Кодекса за застраховането отново се заговори за системата "Бонус - малус". Побългарена версия на системата определиха експерти предложената от Комисията за финансов надзор (КФН) наредба и методика, която трябва да въведе стимули за добрите шофьори и по-висока цена на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" за нарушителите на пътя. Защо побългарена версия? Защото при кражба на автомобил ти се налага малус, което е необяснимо. Защото се освобождават държавните и общинските автомобили от тази система. Като че ли шофьорите на тези автомобили са извън движението по улиците и пътищата. Защото според варианта, предложен от КФН за обсъждане, максималната отстъпка за изрядните водачи на леки автомобили ще е 25% от базовата цена на полицата при избрания застраховател. Тази отстъпка обаче идва едва след 8 години без инцидент и без нито едно нарушение. А максималното утежнение за нарушителите е 400% - малус, също непознат никъде в Европа. Защото се налага по-висока такса за хората, които са нарушили правилата на Закона за движение по пътищата въобще, без това да има изобщо пряка връзка с причинени щети, както и с причинен пътен травматизъм. Защото при прехвърляне на собствеността на автомобил той върви с класа "бонус-малус" на предишния си собственик. И така носи обремененост на новия собственик.
Безумията на българският чиновник нямат граници.
Депутат Менда Стоянова
Тагове:
letopisec в група за тинейджъри
Стоян Михайловски срещу Стефан Стамболов
„Уолстрийт джърнъл“: Новата помощ от САЩ...
Владетелските титли в Европа, начиная от...
Ти не знаеш кой е тоя пич, ама аз нямам намерение да те образовам. Пък и руснаците са прави като твърдят, че образованието ум не дава.
http://planinitenabulgaria.blog/izkustvo/2018/11/10/nai-velikoto-kulturno-sybitie-v-bylgariia-predstoi.1634678
Епохална мисъл - докато има идиоти, които да го търпят.
Но този проблем не е от днес - справка "Законите на Паркинсон"- автор: проф. Сирил Норкот Паркинсон.
Да де, но ти трябва да спориш. Защото попадаш в една особена категория, за която един друг англичанин е написла следното: “Спорят само безнадеждните кретени.“
Спори, спори, ще видиш как ще свърши всичко това. Отново ще ти връчат на геврека дупката и на корема дръжката.